Sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku.
Do napędu używano wyłącznie benzynowych silników R6 (od 2020 również R4) także z turbodoładowaniem.
Moc przenoszona była na oś tylną. Pierwsze dwie generacje oparte zostały na modelu Celica, stąd też nosiły nazwę Toyota Celica Supra.
R34 wszedł na rynek w 1999 roku; w porównaniu z poprzednikiem zostało zmodyfikowane podwozie, zmianom uległy również inne elementy.
Bardziej wytrzymały blok N1 GT-R został założony we wszystkich GT-R’ach R34, niestety nękały go problemy z układem smarowania przez zbyt małe kanały olejowe oraz za słabą pompę.
Standardowo R34 był zaopatrzony w turbiny ze stalowymi wirnikami. Turbina w R34 N1 została zaopatrzona w łożyska kulkowe.
Skrzynia biegów również została wzmocniona. Wałki rozrządu zostały na nowo zestrojone i w dużym stopniu różniły się od tych zamontowanych w RB26DETT z R32.
Orurowanie i intercooler zostały dopracowane i ulepszone. Największą cechą i najbardziej znaczącą dla R34 GT-R, której nie było w żadnym innym modelu Skyline, był wyświetlacz na górze deski rozdzielczej o nazwie MFD (Multi Function Display)
3.9 V8 Turbo | V12 6.0 426KM | V12 AMG 750KM |
Ferrari 488GTB | Aston Martin DB7 | Pagani Zonda R |