Automek
Najciekawsze fakty o samochodach sportowych
  • Napęd na oś przednią
  • Acura Type R
    Acura Type R

    Model Integra Type R został wprowadzony na rynki niektórych krajów europejskich w 1998 roku i był oferowany do końca produkcji tej generacji Integry, czyli do 2001 roku. Europejska Integra Type R stylistycznie jest taka sama jak Acura Integra.
    Występowała tylko jako hatchback. Model ten został wprowadzony na europejski rynek celem umocnienia pozycji Hondy jako producenta aut o sportowym charakterze.
    Auto było wyposażone w silnik 1.8 16V DOHC VTEC (B18C6) o mocy 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 179 Nm. Pozwalał on na przyśpieszenie do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy i rozpędzenie się do 233 km/h.
    Silnik był ręcznie wykańczany, co przełożyło się na wysoką cenę. Montowano wyłącznie 5-biegową manualną skrzynię biegów.


    Honda Civic Type R
    Honda Civic Type R

    Honda Civic Type R IX po raz pierwszy została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2014 roku. Premiera wersji produkcyjnej miała miejsce na rok później podczas tych samych targów motoryzacyjnych.
    Powstała na bazie europejskiej wersji hatchback. Charakterystycznym elementem prototypu wersji Type-R jest ogromny tylny spojler (zwiększa docisk tylnych kół i polepsza prowadzenie podczas szybkiej jazdy) ze zintegrowanymi światłami LED.
    W wersji produkcyjnej producent zrezygnował z wyprowadzania świateł LED na spojler.
    Z przodu pojazdu zastosowano ogromny grill z przednim dyfuzorem oraz reflektory z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej w technologii LED i przedni zderzak wyposażony w spojler dociskowy. W tylnym zderzaku umieszczono cztery końcówki układu wydechowego.
    Pojazd w stosunku do cywilnej wersji różni się m.in. zderzakami oraz aktywnym zawieszeniem.


    Ciekawostki o samochodach sportowych

  • Pierwszym samochodem sportowym było Lamborghini 350 GT.
  • Pierwszy wyścig, będący protoplastą wyścigów, jakie znamy dziś, odbył się 28 kwietnia 1887 roku. Jego organizatorem był ówczesny redaktor naczelny magazynu Le Vélocipede — Monsieur Fossier.

  • Strona Producenta Honda Strona Producenta Acura

    Strona 1