Model Integra Type R został wprowadzony na rynki niektórych krajów europejskich w 1998 roku i był oferowany do końca produkcji tej generacji Integry, czyli do 2001 roku. Europejska Integra Type R stylistycznie jest taka sama jak Acura Integra.
Występowała tylko jako hatchback. Model ten został wprowadzony na europejski rynek celem umocnienia pozycji Hondy jako producenta aut o sportowym charakterze.
Auto było wyposażone w silnik 1.8 16V DOHC VTEC (B18C6) o mocy 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 179 Nm. Pozwalał on na przyśpieszenie do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy i rozpędzenie się do 233 km/h.
Silnik był ręcznie wykańczany, co przełożyło się na wysoką cenę. Montowano wyłącznie 5-biegową manualną skrzynię biegów.
Honda Civic Type R IX po raz pierwszy została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2014 roku. Premiera wersji produkcyjnej miała miejsce na rok później podczas tych samych targów motoryzacyjnych.
Powstała na bazie europejskiej wersji hatchback. Charakterystycznym elementem prototypu wersji Type-R jest ogromny tylny spojler (zwiększa docisk tylnych kół i polepsza prowadzenie podczas szybkiej jazdy) ze zintegrowanymi światłami LED.
W wersji produkcyjnej producent zrezygnował z wyprowadzania świateł LED na spojler.
Z przodu pojazdu zastosowano ogromny grill z przednim dyfuzorem oraz reflektory z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej w technologii LED i przedni zderzak wyposażony w spojler dociskowy. W tylnym zderzaku umieszczono cztery końcówki układu wydechowego.
Pojazd w stosunku do cywilnej wersji różni się m.in. zderzakami oraz aktywnym zawieszeniem.
Strona Producenta Honda | Strona Producenta Acura |
Strona 1